Nemrég még a kínai Great Wall általi felvásárlásról szóltak a hírek, míg a napokban már arról harsog a média, hogy A Hyundai lesz az FCA felvásárlója.

Az olaszok sem tudják, mit gondoljanak, erről tanúskodnak a közösségi médiában olvasható kommentek is.

ct2dnu7weaa9vxw.jpg

"Marchionne mészárosnál minden jobb" - írja egyikük, és azt hiszem, egyet kell, hogy értsek vele.

"Jöhetnek a Hyundai i10-ből átcímkézett új Lancia i10-ek - írja a másikuk, kevésbé derűlátóan.

A kérdés, hogy mi lenne a márka sorsa? Ha már megveszik, biztosan kezdeni is akarnak valamit, ám közben éppen nemrég vezették be a Genesis nevű prémium márkájukat, így nem hiszem, hogy a bénaságba hajló, blu elefantinós luxusirányzatot próbálnák meg folytatni. Talán visszakanyarodnának vele a sportos elegancia útjára?

2017-hyundai-i30-rear.jpg

A Hyundai platformra történő építkezés a tartósságot tekintve biztosan jó irányt venne, a külsőhöz is bőven lehetne meríteni a lassan 111 éves márka múltjából.

Talán éppen egy ilyen megújulásra volna szüksége a márkának, hiszen az is csoda, hogy ilyen kevés befektetésből, fejlesztések nélkül, átcímkézett amerikai modellekkel még egyáltalán létezik. 

cpqusisw8aa-kqg.png

Aztán ott az érem másik oldala is, miszerint a Lancia egy igazi kékvérű olasz márka, és inkább szántsák be sóval a helyét, semmint koreai kézre kerüljön.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lancisti.blog.hu/api/trackback/id/tr6512903462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krycek07 2017.09.28. 16:57:42

Sajnos a világ nem azt mutatja, hogy érdemes feléleszteni a régi márkákat. Ha nem "divat autó", akkor nincs értelme.

A Delta I óta nem volt sikeres autója a Lancianak. Nem az utolsó pár év alatt jutott ide a Lancia és nem Marchionne tette tönkre teljesen.
Már a 90-es évek közben elindult a hanyatlás. Delta I után jött a Tipo2/Tipo3 platfromra Dedra-Delta. A dolog szépsége, hogy a Tipo3 valószínűleg előbb lett kész, de valami miatt a FIAT Tipo előrébb került a listán és 1988-ban ő jelent meg elsőként, azonban a Dedra már 1984-ben kész volt. A közös platformra felhúzott Alfa-Fiat-Lanciak egymásnak voltak a konkurenciái, mert egyiknek sem volt különleges tulajdonsága. Mondjuk az Alfa ért el sikereket a 155-el ETCC sikereket, de a Dedra maximum a belterével hódíthatott. Műszaki szempontból előre mutató volt az egységesítés(mint később VW-nél MQB platform), de sajnos a Tipo3 méreteinek ellenére alsóközép-kategóriás szedán maradt. Nem volt rendes középkategóriás autójuk. Olaszországon kívül nem tudtak sikereket elérni. Ahhoz képest, hogy a többi gyártó próbálta feljebb tornázni magát, az ALFA-Lanciának nem sikerült. Személy szerint formailag nagyon szeretem az I.DE.A korszakot. Nélkülük nem így néztek volna ki a 90-es évek FIAT-ALFA-Lancia-i. Nem semmi lehetett berobbani és a Centro Stile-ket és Giugiarot legyőzni...

A Kappa szintén nem tudott újat mutatni, ahogy a Lybra sem. A nagy autók végét a Croma-166-Thesis jelentette, plusz jött a válság is. A BravoII- Delta III- Giulietta szintén nem remekeltek, pedig akkor már tiszta leosztás volt a Lanciának, mint "luxus márka".
Amit Marchionne-nak fel lehet itt róni az a átcímkézett Chryslerek voltak. Előre borítékolható volt a bukás... Ő merte meglépni azt, hogy egyautós márkát csinált a Lanciából. Lehet, hogy előbb kellett volna, de akkor még más szelek fújtak. Az Ypsilonnál csak azt nem értem, hogy miért csak Olaszországban árulják. A Lengyelektől bárhova el lehetne vinni. FIAT márkakereskedések azért vannak EU-ban. Max az alkatrész utánpótláson lehet plusz költség.
Az olasz piacot elnézve érdekesek a Punto és az Ypsilon magas eladási számai.

Összességében valószínűleg a hanyatlásban a rossz hírnév és a nem megfelelő nagyságú motorok is szerepet játszottak.

Múltkor azon gondolkoztam, hogy az Autobianchi utolsó típusa az y10 volt, amit a Lancia vett át. Lehet, hogy a Lancia szintén a kiskategóriával ér véget.

Ami Marchionne-nál nagyon vissza fog ütni a jövőben, az a fejlesztések elmaradása.

Denise Hogyisdugják 2017.09.28. 20:45:02

a lancia-nak inkább a jól jövedelmező prémium szegmensbe kellene pozicionálnia magát. kezdetnek durranthatnának egy modern stratos-t, majd a thema következhetne. olasz formaterv, stílus és név, dél-koreai gyártástechnológia és precizitás -> reszkessetek, kutyaütő német "prémiumok". motort mondjuk kölcsön kellene kérni az alfától :)

vancello · http://vancello.hu 2017.09.28. 22:56:58

@Denise Hogyisdugják: Ennyire tönkrevágott imidzzsel nemcsak a fejlesztésre, hanem a marketingre is folyhatnának az Euro-milliók, hogy életképes legyen.

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2017.09.29. 11:11:59

Én a Lancia-t már csak egy elektromos verzóban külön tudnám elképzelni.
Y lehetne egy két személyes városi verzió
Delta egy sportos SUV
Thema pedig egy Közepes SUV.

Ma már van ennyi villanymotor sőt már padlólemez ami átvehető, hogy csak egy klasszikus olasz formaterv kellene, és az érzéskestást valahol a Link&Co, vagy a Tesla nyomdokain csinálnám.

nem lenne luxuscikk, de inkább középáras prémium jó erős olasz feelinggel. EZ eladható lenne nemcsak Európában, hanem máshol is.

Aztán plusznak a Stratos. Azt megcsinálták, átvenném azt a formát és mehet az is villannyal.

krycek07 2017.09.30. 15:41:49

Másik nagy gond még az lehetett a Lanciának, hogy kivonult az autósportból, valószínűleg nem önszántukból.

Más szemszögből sokszor hiányolunk típusokat. Mi lenne, ha több típus lenne a kínálatban (pl 4: Ypsilon, Delta, Thema, Stratos); ki venné meg őket? Az elmúlt évek várakozási és eredményei alapján hozták meg azt a döntést, hogy lecsökkentették 1-re a típuskínálatot. Az adott kategóriák legalább 2 generációt megéltek (Delta II-III; Dedra-Lybra; Kappa-Thesis). Lehet, hogy teljesen újat és előre mutatót kellett volna létrehozni, de erre már nem volt keret/irány.

Ha már az elszalasztott lehetőségeket nézzük:

Az egyik utolsó tanulmánya a Lanciának a NEA volt (2000). Az autó különlegessége autonóm vezetés. A prototípus talán kiállított darab volt, de a hírek szerint a technika, amit belefejlesztettek - működőképes volt. Állítólag a fejlesztés eredményeit nem vitte tovább a FIAT akkortájt, és többek közt emiatt is hagyta el Michael Robinson (Lancia vezető formatervező) a céget.

2003-ban szintén csak tanulmány maradt a Fulvia.

2007-es a Bertone Suagna tanulmányautó (coupe cabrio) mentén terveztek volna egy Lancia CC-t, de nem jutott el a sorozatgyártásig.

2010-ben pedig egy érdekes Stratos látta meg a napvilágot, ami egy német úriembernek készült saját megrendelésre. Pininfarina készítette és Ferrari F430-as erőforrást kapott.
süti beállítások módosítása