A Lancia több mint 100 éves múltjában számos érdekes koncepcióautó született. Ezek közül válogattuk ki a kevésbé ismert típusokat.

1953, PF2500

Időutazás: szépségverseny a Dolomitokban

Ami számunkra az érintőképernyő és a LED, az 1953-ban a sugárhajtómű volt. Ha jövőbe mutató formát akart alkotni egy gyártó, akkor a repülésből merített ihletet. Így született meg Pinin Farina mester műhelyében a Lancia PF 2500.

1953-lancia-aurelia-pf200-c-spider-by-pinin-farina-01.jpg

1969, Marica

Időutazás: Az olasz meló kezdő képsorai.

A Flaminia 2800 alapjaira építették ezt a tanulmányt, 1969-ben mutatkozott be a Torinói Autószalonon. Még ma is gyönyörű állapotban van.

marica.jpg

1971, Dunja

Időutazás: 1971, Formula-1 Olasz Nagydíj befutó

A Stratos árnyékában mutatkozott be a gyorsan feledésbe merült Dunja. A Fulvia 1600 HF alapjaira épült autót Aldo Sessano tervezte, és a Carozzeria Coggiola műhelyében építették meg. A Glasurit standján volt kiállítva, a Torinói Autószalonon.

lancia_dunja.jpg

1974, Mizar

Időutazás: Milánó, utcaképek

A Beta alapjaira álmodta meg Giovanni Michelotti ezt a sirályszárnyas négyajtós autót. A koncepció célja a nagyobb kényelem elérése volt.

lancia_mizar_large.jpg

1980, Medusa

Időutazás: Velence, amatőr felvételen.

A Lancia Beta Montecarlo alapjaira épült ez a tanulmány, Giugiaro tervezte. Célja az olajválság utáni időkben a légellenállás csökkentése volt, ennek a típusnak a tapasztalataiból készült például a Fiat Uno háromajtós változata kilincs nélkül.

italdesign_medusa.jpg

lancia_medusa_concept_6.jpg

1984, Together

Időutazás: Lancia Thema bemutató.

Az Italdesign felségjele alatt jelent meg ez a Giorgietto Giugiaro alkotta, forgatható üléses, nagy üvegfelületekkel rendelkező tanulmány. 

1984-italdesign-together-06.jpg

1988, HIT

Időutazás: Works Abarth Magic.

Kevlár, üvegszál és Nomex. Minden korabeli modern alapanyagot felhasználtak ehhez a tanulmányhoz a Pininfarinánál. A hajtáslánc az Integrale alól érkezett. Ekkoriban a Lancia még mert nagyot álmodni, szaladt a szekér. Erre volna szükség most is...

1988_pininfarina_lancia_hit_01.jpg

1992, Magia

Időutazás: Dedra Integrale reklám.

Az akkor még csak három éves Dedra, azon belül a friss (1991-ben került gyártásba) Integrale alapjaira épült ez a prototípus. A kezdeti jó fogadtatás ellenére mégsem került sorozatgyártásba. Az IAD stúdió tervezte, Michael Ani és Chris Garfield vezetésével. Kár érte.

lancia_iad_magia_3.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lancisti.blog.hu/api/trackback/id/tr6411716593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cirrus 2016.09.18. 18:21:59

Szerintem a PF 2500-ban (ahogy 1-2 hasonló típusban is), nem sugárhajtómű volt, hanem gázturbina, a kettő (szerény ismereteim szerint) nem ugyanaz. Tehát nem jöttek ki hátul lángcsóvák, mint a Batmobile-ból.

vancello · http://vancello.hu 2016.09.18. 20:14:30

@Cirrus: Benzinmotor volt benne, a formaterv utánozta csak a lökhajtásos gépeket.

Cirrus 2016.09.18. 22:51:40

@vancello: aha, akkor tévedtem... jó tudni. Ezek szerint (gyárilag) csak a Chrysler Turbine Car-ban volt gázturbina.
süti beállítások módosítása