Lancia koncepciók - feledésbe merült érdekességek
2016.09.17. 13:20
A Lancia több mint 100 éves múltjában számos érdekes koncepcióautó született. Ezek közül válogattuk ki a kevésbé ismert típusokat.
1953, PF2500
Időutazás: szépségverseny a Dolomitokban
Ami számunkra az érintőképernyő és a LED, az 1953-ban a sugárhajtómű volt. Ha jövőbe mutató formát akart alkotni egy gyártó, akkor a repülésből merített ihletet. Így született meg Pinin Farina mester műhelyében a Lancia PF 2500.
1969, Marica
Időutazás: Az olasz meló kezdő képsorai.
A Flaminia 2800 alapjaira építették ezt a tanulmányt, 1969-ben mutatkozott be a Torinói Autószalonon. Még ma is gyönyörű állapotban van.
1971, Dunja
Időutazás: 1971, Formula-1 Olasz Nagydíj befutó
A Stratos árnyékában mutatkozott be a gyorsan feledésbe merült Dunja. A Fulvia 1600 HF alapjaira épült autót Aldo Sessano tervezte, és a Carozzeria Coggiola műhelyében építették meg. A Glasurit standján volt kiállítva, a Torinói Autószalonon.
1974, Mizar
Időutazás: Milánó, utcaképek
A Beta alapjaira álmodta meg Giovanni Michelotti ezt a sirályszárnyas négyajtós autót. A koncepció célja a nagyobb kényelem elérése volt.
1980, Medusa
Időutazás: Velence, amatőr felvételen.
A Lancia Beta Montecarlo alapjaira épült ez a tanulmány, Giugiaro tervezte. Célja az olajválság utáni időkben a légellenállás csökkentése volt, ennek a típusnak a tapasztalataiból készült például a Fiat Uno háromajtós változata kilincs nélkül.
1984, Together
Időutazás: Lancia Thema bemutató.
Az Italdesign felségjele alatt jelent meg ez a Giorgietto Giugiaro alkotta, forgatható üléses, nagy üvegfelületekkel rendelkező tanulmány.
1988, HIT
Időutazás: Works Abarth Magic.
Kevlár, üvegszál és Nomex. Minden korabeli modern alapanyagot felhasználtak ehhez a tanulmányhoz a Pininfarinánál. A hajtáslánc az Integrale alól érkezett. Ekkoriban a Lancia még mert nagyot álmodni, szaladt a szekér. Erre volna szükség most is...
1992, Magia
Időutazás: Dedra Integrale reklám.
Az akkor még csak három éves Dedra, azon belül a friss (1991-ben került gyártásba) Integrale alapjaira épült ez a prototípus. A kezdeti jó fogadtatás ellenére mégsem került sorozatgyártásba. Az IAD stúdió tervezte, Michael Ani és Chris Garfield vezetésével. Kár érte.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.